חזרה

צ'ק ליסט: הצ'קים הדיגיטליים כבר כאן – והם מחוללים מהפכה צרכנית

01/03/2021

נפרדים לשלום מהצ'קים העשויים נייר, מוותרים גם על העט ופותחים את המחשב. העתיד כבר לגמרי כאן – והוא נמצא בצ'קים הדיגיטליים. מהו הצ'ק הדיגיטלי? האם הוא בטוח ויעיל לשימוש? וכיצד הוא יגרום לנו לא לפגוש את בעל הבית יותר לעולם? הנה כל מה שצריך לדעת על המהפכה הצרכנית המתחוללת אט אט, שאנחנו גאים מאוד להוביל אותה.

מערכת V-CHECK

להניף את העט אל עבר הצ'ק, למלא את השם, את הסכום במספרים, לכתוב אותו גם במילים, לחתום, לשרבט כמה פרטים בספח, לתלוש את הנייר בחגיגיות – ואחרי שסיימתם, לחזור על הפעולה הזו עם צ'ק חדש. אם אתם מרגישים שהזדקנתם במעט בזמן שאתם עוקבים אחר מהלך הפעולות הנדרש כדי למלא צ'ק יחיד, יש לנו בשורה אדירה עבורכם: היפרדו לשלום מהצ'קים העשויים נייר, ותרו גם על העט ופתחו את המחשב. העתיד כבר לגמרי כאן – והוא נמצא בצ'קים הדיגיטליים. מהו הצ'ק הדיגיטלי? האם הוא בטוח ויעיל לשימוש? וכיצד הוא יגרום לכם לא לפגוש את בעל הבית שלכם לעולם? הנה כל מה שצריך לדעת על המהפכה הצרכנית המתחוללת אט אט, שאנחנו גאים מאוד להוביל אותה.

הצטרפות מסלולים לעסקים

הצ'ק שלא באמת קיים

זהו סיפור על צ'ק שלא נמצא באף פנקס צ'קים. הוא לא משוטט במסדרונות הנהלת החשבונות, לא מעלה אבק במגירת המסמכים והוא אפילו לא נראה כמו הצ'ק המוכר מנייר. יותר מזה, הזמן החולף מרגע שהחלטתם לקבל או לשלוח אותו ועד שהוא חתום ומוכן לשליחה קצר במיוחד, ובזמן הזה קורים מגוון דברים: אתם מחליטים האם להכין תשלום לפירעון מידיי או עתידי בקליק, למוטב אחד או לכמה מוטבים וגם לבצע מגוון פעולות לאינספור גופים, החל מתשלום הארנונה, דרך תשלום לספקים ועד לתשלום השכירות החודשי – כל זה בקלות ועם אבטחה מרבית. וזו, חברים וחברות, תורת הצ'ק הדיגיטלי כולה על רגל אחת.

זה פשוט משתלם

אם אתם עובדים עם גופים עסקיים וגם אם לא, אין ספק שהצ'קים הדיגיטליים עתידים לקצר את זמנכם משמעותית. במקום להשקיע משאבים רבים במילוי הצ'קים, תיקון טעויות טכניות במידה ויש (ותמיד יש…), לקוות שהצ'ק יגיע ליעדו בזמן ולעקוב אחר אסופת הצ'קים לאורך זמן – כל המערך הלוגיסטי המסועף הזה עובר לדיגיטל וזמין בלחיצת כפתור.

כך זה עובד

ברגע שנכנסים למערכת ומגדירים את שם המוטב, את הסכום ואת פרק הזמן המיועד לתשלום הרצוי – למעשה סיימתם את חלקכם. אין צורך להמתין לשליח או למועד הפירעון, לשמור את הצ'קים עד לתאריך המיוחל ואתם גם לא נדרשים להוציא שוב ושוב את אותו הצ'ק – בדיגיטל הכל הרבה יותר פשוט ומסודר.

בנוסף, הצ'ק הדיגיטלי מאפשר לבחור בלחיצת כפתור האם הצ'ק יהיה סחיר או יוגדר "למוטב בלבד" ובמקרה בו גורמים נוספים צריכים לחתום עליו – הוא עובר אוטומטית לחתימה דיגיטלית לחותם שני או שלישי, בהתאם לצורך.

הצטרפות מסלולים לעסקים

הצעת הגשה: ירוק ובטוח

מלבד נוחות, מהירות ופשטות, מהפכת הצ'ק הדיגיטלי מציעה שני יתרונות חשובים נוספים. הצ'ק הדיגיטלי הוא צ'ק מאובטח, מוגן מפני גניבה וגם לא ניתן לזייף את הנתונים שבו. המידע הפרטי של השולח והמקבל נשמר, וניתן לעקוב אחר סטטוס הצ'קים בקלות.

בנוסף, מדובר בפתרון ירוק וידידותי לסביבה, שכן כשאין פנקסי צ'קים ממשיים, חוסכים למשק טונות של שימוש בנייר ועצים וגם מייתרים את השימוש בדיו.

העולם כבר יודע

וגדל. בשנת 2019 ערכה חברת הייעוץ הטכנולוגית Capgemini מחקר שהצביע על עלייה מרשימה בשימוש בתשלומים דיגיטליים ברחבי העולם. על פי תוצאות המחקר, ביוון 36% מהתושבים והגופים העסקיים מבצעים תשלומים באופן דיגיטלי, ברוסיה 40%, בהודו 29% וגם ישראל לא נשארת מאחור.

בשנת 2019, כך על פי סקרים אחרים, מחזור העסקאות של אפליקציות תשלום דיגיטליות בישראל עמד על כ-2 מיליארד שקלים ו-3,500 ארגונים ועסקים ברחבי הארץ העידו כי מדובר בכלי נוח ואפקטיבי לביצוע תשלומים בעסק.

על אף שנראה שיש לישראל עוד דרך ארוכה לעבור, גם אצלנו חל גידול מרשים בקרב המשתמשים באפליקציות תשלום דיגיטליות (אתם מרשים לנו לזקוף זאת גם לזכותנו, כן? 😊), מה שמעיד יותר מכל על מגמה הולכת וגוברת: העולם עובר לדיגיטל, וניתן לשער כי בקרוב נוכל להיפרד לשלום באופן סופי מצ'קים מנייר.

הצטרפות מסלולים לעסקים