חזרה

להתראות נעורים, שלום ארנק דיגיטלי

הכירו את הארנק הדיגיטלי, ה"תופעה" הווירטואלית-פיננסית שכבר מזמן הפכה לחלק מחיינו

22/02/2021

זוכרים שפעם היינו משתמשים בפקס? או נאלצים לסרוק טפסים בסורק מטרטר? את מה שהאינטרנט והסמראטפון עשו לטכנולוגיות הללו, עתיד לעשות הארנק הדיגיטלי לתעשייה הפיננסית כולה. הכירו את הקסם הוירטואלי שהופך אט אט לחלופה אטרקטיבית ביותר לאמצעי התשלום המסורתיים – הארנק הדיגיטלי.

מהפכת הארנק דיגיטלי

לקפוץ לקניות בסופר עם סמארטפון בלבד, להתפנק עם בירה ואבטיח בחוף הים כשהארנק נשאר בבית ואפילו לנהל את מערך התשלומים של העסק בקליק, מבלי להזדקק לצ'קים מנייר או לכרטיס אשראי – העידן הדיגיטלי כבר לגמרי כאן, ובשנים האחרונות הוא לובש בגדים נוצצים מתמיד. הכירו את הארנק הדיגיטלי, ה"תופעה" הווירטואלית-פיננסית שכבר מזמן הפכה לחלק מחיינו. במה מדובר? עד כמה הארנק הדיגיטלי צובר תאוצה ומדוע הוא מצליח להציב חלופה אטרקטיבית כל כך לאמצעי התשלום המסורתיים?

הצטרפות מסלולים לעסקים

לפני שמתחילים: מה זה ארנק דיגיטלי?

כשמדברים על ארנק דיגיטלי, לא מתכוונים למוצר ממשי בדומה לכרטיס אשראי, צ'קים, העברה בנקאית או כל אמצעי תשלום אחר. זוהי מערכת המתוכננת לשמור באופן מאובטח את פרטי התשלום והסיסמאות של משתמשיה, ובכך לאפשר להם לבצע תשלומים ללא צורך בעזרי תשלום חיצוניים. מלבד ביצוע עסקאות, מאפשר הארנק הדיגיטלי גם לנהל יתרות כספיות, לעקוב אחר היסטוריית התשלומים או לקבל ולהעביר כספים ללא תלות בבנק, בכרטיס האשראי או בפנקס הצ'קים שלנו.

קווים לדמותה של מהפכה פיננסית

הצמדת מסך הטלפון למסוף ייעודי או הקלקה קצרה – זה כל הדרוש כדי להשתמש בארנק הדיגיטלי, ולכן קל מאוד להבין כיצד מציאותו חוללה מהפכה בשדה הפיננסי וגם באופייה של הצרכנות בכל רחבי העולם. מאסטרקארד, סמסונג, חברת Apple וגם הסטרטאפ הישראלי העולה V-CHECK כבר הצטרפו למהפכה, לצד אינספור חברות בינלאומיות ברחבי העולם, ונראה שהעתיד הקרוב מזמן לנו עוד ועוד חברות שירצו לקחת חלק בכך.

במדינות שונות, בעיקר ברחבי אירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק (סין וחברותיה), העולמות המקוונים כבר הפכו לברירת מחדל. למה לגשת לחנות כשאפשר להזמין מהאינטרנט? למה להשתמש בכרטיס אשראי כשה-Pay Pal זמין ונגיש? כך, לאט ובשיטתיות, הארנק הדיגיטלי הפך לנחלת הכלל, עד כדי כך שבאוסטרליה, כך על פי מחקרים, כ-99% מבתי העסק מאפשרים לבצע בו שימוש.. גם ישראל מצטרפת למהפכה, ונראה שלא יחלוף זמן רב עד שהכרטיסים השונים יאבדו מחשיבותם ולא נזדקק להם כלל.

גם עולם הצ'קים עובר לדיגיטל

העברות כספים בהיקפים גדולים תמיד היו צעד כלכלי משמעותי. אנחנו רוצים להגן על הכסף שלנו, חייבים לוודא שהוא יגיע לידיים הנכונות ורוצים לעשות זאת במקסימום ביטחון ועם מינימום ניירת ובירוקרטיה. הבנקים שיכללו והוסיפו עם השנים שיטות שונות על מנת לוודא שכל צ'ק יגיע ליעדו ולא יעשה בו שימוש פסול, אך עדיין מדובר בפתרון מסורבל ואף מיושן. חברת V-CHECK הישראלית נכנסה בדיוק אל הנישה הזו ויצרה פתרון חכם, פשוט וכזה שמייתר את הצורך בצ'קים מנייר – צ'ק דיגיטלי. הטכנולוגיה הזו היא חלק ממערך רחב יותר של החברה, שפיתחה גם פלטפורמה לשליחת תשלומים ומערכת גבייה חכמה בקליק, בהפקדה ישירה לחשבון הבנק וללא תפיסת מסגרת אשראי. הכי ארנק דיגיטלי שיש, רק בעולמות הצ'קים והעברות התשלומים.

הנתונים מאחורי הקלעים

אז עד כמה מדובר במהפכה הסוחפת אחריה גם ארגונים ובעלי עסקים, ולא רק נשארת בגדר עסקאות בסופר והעברות כספים בין חברים? קובי רם, מנכ"ל חברת V-CHECK, משתף:"הצרכן הממוצע לא רוכש מדי יום ריהוט לבית או מבצע העברות גדולות, ומצד שני, חברות ועסקים נצרכים לכך מדי חודש, וזה בדיוק סוג המענה שהחברה שלנו נותנת. באמצעות המערכת שפיתחנו מתבצעים מדי יום מגוון עסקאות בסכומים משתנים, בקלות ובמהירות, ללא צורך בחיבור לאשראי כמו ערוצים דיגיטליים אחרים, אלא ישירות דרך הבנק. ככל שחולף הזמן אנחנו רואים שזה פשוט עובד. בין החודשים ינואר עד אוקטובר של שנת 2020, מחזור העסקאות הכולל באמצעות צ'קים דיגיטליים גדל בשיעור של 300% ומספר בקשות התשלום שעברו דרך V-CHECK גדלו ב-350%. מדובר בגידול אדיר, במיוחד כשמשווים אותו לנתוני הצמיחה של השימוש בארנקים דיגיטליים בעולם. מעל הכל, ההצלחה של הפלטפורמה שלנו מעידה על הכלל: הצרכן הישראלי בשל למעבר לארנק הדיגיטלי, ואנחנו שמחים לעמוד בחזית השינוי הזה".

הצטרפות מסלולים לעסקים