חזרה

מהפכת התשלומים הדיגיטליים עולה שלב: זה המוצר שישנה את השוק

אומנם שוק התשלומים המידיים טרם פעיל בישראל, אך פלטפורמת התשלומים הדיגיטליים וי-צ'ק, נערכת ליום שבו זה יקרה ומשיקה מוצר חדש ובתוכו הוסיפה אפשרות עתידית לתשלומים מידיים בין לקוחות לבתי עסק.

20/12/2023

וי-צ'ק, פלטפורמת התשלומים הדיגיטליים שהוקמה בשנת 2016, ומובילה את תחום הצ'קים הדיגיטליים בישראל, יצאה בממשק חדש למחשב ולאפליקציה ובתוכו הוסיפה אפשרות עתידית לתשלום מידי בין אנשים ובתי עסק.

הצטרפות מסלולים לעסקים

תשלומים מידיים - עוד רגע זה כאן!

שוק התשלומים המידיים עדין אינו פעיל בישראל, אך בנק ישראל מקדמו בשנה האחרונה בצורה משמעותית וביולי האחרון אף פרסם בנק ישראל כי הוא סיים ללוות תהליך של גיבוש עקרונות שיאפשרו תשלום מידי מהחשבון באמצעות פרט מזהה.

חשוב להדגיש כי וי-צ'ק מאפשרת כבר משנת 2018 ליצור בקשות תשלום בודדת או סדרת בקשות ללא תפיסת מסגרת האשראי של המשלם. במקביל, קיימת אפשרות לייצר בקשת תשלום גמישה שבה יכול משלם התשלום לעדכן סכום או תאריך פירעון מסייע מאוד בעולמות שיש קיזוז אל מול דרישת התשלום המקורית (עמידה ביעדים, סחורה פגומה או תקולה אשר התקבלה).

בנוסף לאפשרות זו, לממשק המשתמש נוספו האפשריות לצפייה ביתרות התשלומים שניתן להוציא באמצעות המערכת, סכום הצ'קים הדיגיטליים שעתידים להיפרע, מה אחוז הגבייה כתוצאה משליחת בקשות התשלום, גרף גבייה ייעודי המציג את סך הגבייה ואפשרות להפקדה מרובה של כלל התשלומים בלחיצת כפתור אחת בלבד.

קובי רם, מנכ"ל וי-צ'ק: "לאחר שיחות שקיימנו עם משתמשים במערכת והבנת הצרכים המשתנים, החלטנו לעצב דשבורד ממוקד שנותן מענה לעולם הצ'קים הדיגיטליים ובקשות התשלום המתקדמות (Requests 2 Pay) של חברת וי-צ'ק".

רם, המשיך ומסר: "שוק התשלומים המידיים הוא אחד מהשינויים שהכי צפויים להשפיע על שוק התשלומים בישראל. לאחר שנים בהן התרגלנו לשלם באמצעות כרטיס האשראי, בקרוב ממש צפויה להיכנס לישראל אפשרות חדשה, טכנולוגית ויעילה".

חברות רבות בשוק התשלומים מתעניינות בתשלומים המידיים ואף החלו לבצע מהלכים קונקרטים על מנת לאפשר זאת בעתיד, אך כיום אין עוד אף חברה בישראל המאפשרת תשלום כזה. כל אפליקציות התשלום מתבססות על כרטיס אשראי ואינן מחייבות ישירות מחשבון הבנק.

הצטרפות מסלולים לעסקים